Lencse AnnaPrikoszovichné Lencse Anna vagyok, okleveles gyermekpszichológus, gimnáziumi iskolapszichológus. Mióta eldöntöttem, hogy pszichológiával szeretnék foglalkozni, két egymással összefüggő terület áll az érdeklődésem fókuszában: a gyermek- és főként a serdülőkor kihívásai, valamint a gyermekek és serdülők csoportjai, csoportszerkezetei. Mi segít egy gyermeknek megtalálni a saját helyét egy csoportban? Hogyan alakulnak a klikkek? Hogyan fejlődnek a csoportok, hogyan lehet felépíteni egy mindenki számára otthonos csoportot? Mik egy osztályközösség vagy egy iskolai közösség sajátosságai más közösségekhez képest?

Az iskolapszichológusként eltöltött egy évem mellett óriási tapasztalatot jelentett számomra, hogy már egyetemi éveim kezdetétől önkénteskedem egy gyermekeknek és kamaszoknak szóló táborban, ahol szerepjáték és élmény alapú módszerek segítségével igyekszünk a célcsoportjainknak közösséget és szép emlékeket adni, empátiájukat és többszempontú gondolkodásukat fejleszteni. Itt tanultam játékosságot, rugalmasságot és kreativitást, amit legjobb tudásom szerint viszek be munkám minden területére.

Az iskolában a gyermekek egyéni segítése és az osztályokkal való munka mellett igyekszem a szülőknek is támpontokat adni, hiszen a serdülőkor sajátosságai, viharai és szinte mágikusan újszerű élményei az egész családot érintik.
Az elmúlt egy évben számos – csoportokhoz és serdülők lélektanához kapcsolódó – rövid képzésen vettem részt, idén pedig a kognitív módszerek gyermekeknél való alkalmazásában mélyülök el alaposabban.

Szívesen várok minden olyan gyermeket, kiskamaszt és serdülőt, akinek nehézségei adódtak a beilleszkedés vagy az önértékelés területén. Emellett azokat a kamaszokat, akik úgy érzik, belegabalyodtak ennek a korszaknak az útvesztőjébe, kérdéseiket szívesen feltennék egy szakembernek, vagy önismeretükön dolgoznának.